Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 19 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Prevence rizikového chování na vybrané základní škole
VÁLOVÁ, Petra
Bakalářská práce se věnuje problematice rizikového chování vyskytujícího se na základních školách a jeho možné prevenci. Práce se skládá ze dvou částí, a to z části teoretické a praktické. Teoretická část je zaměřena na charakteristiku vybraných typů rizikových jevů a druhů prevence, vymezuje konkrétní preventivní programy školy a seznamuje s jejich činiteli. Praktická část bakalářské práce pojednává o prevenci rizikového chování studentů na vybrané základní škole. Věnuje se kvalitativnímu a kvantitativnímu výzkumu a představuje výsledky v oblasti hodnocení absolvované prevence rizikového chování a v oblasti postojů žáků a učitelů k těmto programům. Cíl kvalitativního šetření představuje také pohled učitelů na všeobecnou důležitost prevence a účinnost různých preventivních aktivit. Formou rozvoru jsou dále zjištěny všechny možné formy prevence a řešení rizikových jevů na dané škole. V závěru práce je naformulováno doporučení pro realizaci prevence na vybrané základní škole, kde byl výzkum realizován.
Implementace prevence užívání návykových látek do výuky na 1. stupni základních škol ve vybraných regionech
Bořánková, Lenka ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Hanušová, Jaroslava (oponent)
Název: Implementace prevence užívání návykových látek do výuky na 1. stupni základních škol ve vybraných regionech (srovnávací studie) Autor: Lenka Bořánková Katedra: Katedra pedagogiky Vedoucí práce: PaedDr. Eva Marádová, CSc. Abstrakt: Diplomová práce zjišťuje a popisuje přístup a naplňování stanovených cílů v oblasti prevence užívání návykových látek na prvním stupni základní školy. Charakterizuje preventivní programy a metody užívané jednotlivými pedagogy. Uvádí další možné strategie v této problematice. Popisuje rozdílnost přístupů k prevenci užívání návykových látek ve dvou rozdílných regionech a hledá důvody těchto rozdílů. Zjištěné rozdíly jsou popsány a vysvětleny v praktické části diplomové práce. Dále jsou nabídnuty způsoby, jak obohatit a zkvalitnit programy primární prevence na 1. stupni ZŠ. Klíčová slova: Primární prevence, prevence užívání návykových látek, škola, učitel, preventivní programy, cíle preventivních programů, hodnocení preventivních programů, prevence závislostí, návykové látky.
Psychologické aspekty prevence sexuálního rizikového chování se zaměřením na změnu postojů u adolescentů
Goláňová, Ivana ; Čáp, David (vedoucí práce) ; Morávková Krejčová, Lenka (oponent)
Sexuální rizikové chování je jev ovlivňující fyzické i psychické zdraví jedince. Předkládány jsou psychologické aspekty jednotlivých typů sexuálního rizikového chování, a to jak jeho příčiny, tak i důsledky. Práce se zaměřuje na vývojové období adolescence v kontextu syndromu rizikového chování u dospívajících. Diskutovány jsou efektivní přístupy k preventivním aktivitám. Za cíle programu je pak možno považovat ovlivnění postojů dospívajících, které by se měly projevit v jejich chování. Tyto změny v postojích je možné zaznamenat. Práce navrhuje dotazník pro měření postojů k sexuálnímu rizikovému chování adolescentů s názvem Inventář SP-20, který je taktéž užit při návrhu výzkumného designu. V experimentu tedy budou měřeny změny postojů v rámci preventivního programu, kde tato změna může být ukazatelem efektivity programu. Klíčová slova: adolescence teorie problémového chování rizikové chování sexuální rizikové chování efektivní prevence preventivní programy sexuální výchova postoje změna postojů
Preventivní programy kyberšikany v ČR
Herinková, Jana ; Kotrusová, Miriam (vedoucí práce) ; Vlasáková, Martina (oponent)
Předmětem zkoumání mé bakalářské práce je kyberšikana jako jedna z forem šikany, její prevence z hlediska teoretického i praktického. Práce se zaměří hlavně na to, jak je tato nová forma šikany řešena a jaké programy existují v ČR přímo na prevenci kyberšikany. Tyto programy budou evaluovány. Bakalářská práce obsáhne vymezení pojmu kyberšikana v širším měřítku - budu se nejdříve věnovat šikaně jako takové, také roli kyberprostoru v sociální interakci. Dalším teoretickým východiskem je evaluace. Poté vymezím konkrétně pojem kyberšikana jako sociální problém. Zde uvedu formy a prostředky kyberšikany, také se budu věnovat jednotlivých případům v zahraničí a v ČR. Následují výzkumy kyberšikany a legislativa upravující kybernetickou šikanu u nás a v zahraničí. Další část se bude věnovat prevenci kyberšikany v ČR - radám pro aktéry bezprostředně se potýkající s problémem prevence sociálně patologických jevů (děti, rodiče, pedagogové). Po předešlých částech bude následovat explorace celostátních preventivních programů v ČR a jejich evaluace pomocí zvolených kritérií. Kritéria určím po rozhovoru s experty na danou problematiku - s představiteli organizací na prevenci a představiteli školených aktérů.
Projevy rizikového chování adolescentů a možnosti prevence
Kalíšková, Ivana ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Kovaříková, Miroslava (oponent)
Předkládaná diplomová práce se zabývá rizikovým chováním adolescentů a možnostmi jeho předcházení formou prevence. Cílem práce je identifikace a zjištění nejčastějších forem rizikového chování, které se vyskytují ve věkové kohortě 18-19 let, tedy na prahu dospělosti, mezi středoškoláky (z úhlu jejich pohledu). Práce se rovněž zabývá tím, jaké možnosti předcházení tomuto chování nabízí oblast preventivní práce (z úhlu pohledu metodiků prevence). Diplomová práce ve formě mnohonásobné případové studie využívá jak výzkumné metody kvantitativní, kterými jsou strukturované dotazníky pro žáky vybraných středních škol ze shodné urbánní oblasti, tak i kvalitativní, jež zastupují polostrukturované rozhovory s metodiky prevence. Teoretická část práce vycházející z relativně obsáhlé dostupné literatury charakterizuje vývojové období adolescence, socializaci dítěte, předkládá souhrn obvyklých druhů rizikového chování adolescentů a popisuje systém prevence. Empirická část pak představuje vlastní výzkumné šetření, formuluje výzkumné otázky, charakterizuje výzkumný vzorek a představuje školy respondentů, dále prezentuje výsledky statistického zpracování sebraných dat a reakce metodiků prevence. Výsledky výzkumného šetření korelují s analytickou zprávou České školní inspekce o nejrozšířenějších druzích rizikového...
Školní stravování žáků 2. stupně základní školy - Plzeňský kraj
Mašková, Šárka ; Váchová, Alena (vedoucí práce) ; Hanušová, Jaroslava (oponent)
Diplomová práce se zabývá stravovacími návyky žáků 2. stupně základní školy nacházející se v Plzeňském kraji. Výsledky výzkumu jsou zhodnoceny z hlediska zdravého stravování žáků. Stravovací návyky dětí ve školním prostředí silně ovlivňuje několik determinant, které jsou v práci rozebrány. Cílem práce bylo zmapovat stravovací návyky dětí na 2. stupni ZŠ a na základě tohoto šetření navrhnout možnosti, které by mohla škola využít k podpoře zdravého školního stravování u svých žáků a celkově tak zapůsobit na zdravý životní styl. Teoretický úvod práce se zaměřuje na postoj státu k ochraně a podpoře zdraví a prevenci nemocí skrze základní dokument Národní strategie ochrany a podpory zdraví a prevenci nemocí Zdraví 2020. Důraz je přitom kladen na postoj státu ke zdravému školnímu stravování skrze zákony, vyhlášky, normy a rozpracované akční plány Národní strategie Zdraví 2020. Vize a strategické cíle výše uvedeného prostupují do školního prostředí skrze podporu programů a projektů a skrze výchovu žáků ke zdraví a zdravému stravování. V praktické části diplomové práce je dotazníkovým šetřením zjišťováno školní stravování žáků 2. stupně základní školy. Chceme-li ve školním prostředí zlepšit stravování žáků, je nutné na základě aktuálního stavu navrhnout vhodné metody rozvoje zdravého školního stravování....
Prevence společensky nežádoucích jevů ve vybraném regionu
MĚCHÁČKOVÁ, Žaneta
Tato bakalářská práce se zabývá způsobem realizace prevence společensky nežádoucích jevů v konkrétním regionu, tj. na Příbramsku. Teoretická část je věnována vymezení jednotlivých společensky nežádoucích jevů, pojednána je zde problematika prevence sociálně nežádoucích jevů a jsou zde zmapovány subjekty podílející se na prevenci společensky nežádoucích jevů na národní úrovni. V praktické části je s využitím kvalitativní metodologie zachycena struktura a spolupráce subjektů podílejících se na prevenci společensky nežádoucích jevů ve vybraném regionu včetně podrobné analýzy konkrétních preventivních programů, které jsou realizovány organizacemi komunikačních partnerů.
Sociálně patologické jevy a jejich prevence na ZŠ
VLČKOVÁ, Lucie
Diplomová práce se zabývá problematikou realizace primární prevence sociálně patologických jevů na ZŠ. Předkládá základní charakteristiku jednotlivých sociálně patologických jevů, dále organizací zabývající se realizací preventivních programů, včetně doporučených metod a postupů. Dále předkládá pozici metodika prevence, náplň jeho práce. Klíčovou částí je vlastní realizace krátkého preventivního programu s využitím materiálů vydaného Občanským sdružením Volání naděje. Součástí práce je rovněž návrh variant pracovních listů, které je možnou v rámci realizace primární prevence využít. V rámci diplomové práce byl realizován výzkum, jehož cílem bylo získání názoru na problematiku prevence a současnou situaci na ZŠ z pohledu metodika prevence, dále získání zpětné vazby od žáků, kteří absolvovali preventivní programy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 19 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.